Subiekt nexo PRO to program wspomagający obsługę sprzedaży w małych i średnich firmach. Jest to rozszerzona wersja Subiekta nexo – oprócz pełnej funkcjonalności standardowego systemu zawiera wiele dodatkowych rozwiązań, które spełnią nawet bardzo nietypowe wymagania.
Subiekt nexo PRO pozwala na obsługę przedsiębiorstwa wielooddziałowego. Umożliwia zaawansowane nadawanie cen towarom poprzez cenniki główne i dodatkowe. Wyróżnia się rozbudowaną obsługą zamówień – dla wersji PRO stworzono m.in. widoki robocze (Asortyment na zamówieniach do obsługi pozycji zamówienia, Asortyment na wyczerpaniu, Asortyment na zleceniach), które ułatwiają logistykę zamówień zarówno w przypadku klientów, jak i dostawców.
Subiekt nexo PRO charakteryzuje się też większą otwartością i elastycznością. Pozwala np. dodawać pola własne do różnych elementów programu, a także własne raporty i wzorce wydruku.
Podstawowe możliwości Subiekta nexo PRO:
- pełna obsługa wszystkich typów dokumentów handlowych i magazynowych;
- pełny rozdział dokumentów magazynowych i handlowych, pojedyncze lub zbiorcze generowanie faktur do dokumentów WZ; korekty dokumentów magazynowych; automatyczne generowanie dokumentu WZ do faktury; faktura pro forma; faktura sprzedaży z wielu magazynów;
- rozbudowany system zamówień – każda pozycja dokumentu może mieć indywidualny termin realizacji, również wcześniejszy niż termin realizacji całego dokumentu;
- kartoteka asortymentu – towarów, usług, kompletów i opakowań zwrotnych; działy sprzedaży w kartotece;
- kartoteka klientów obejmująca również informacje typu CRM;
- prowadzenie elastycznej polityki cenowej – możliwość przypisywania zdefiniowanych cenników do poszczególnych klientów; cena, domyślny i maksymalny rabat pozycji cennika mogą być określane w zależności od jednostki miary i wysokości progu sprzedaży;
- obsługa przedpłat, płatności kartą, płatności za pobraniem, sprzedaży kredytowanej, cesji na innego płatnika, zaliczek pracowników na zakup;
- kompleksowa obsługa kasy z rejestrowaniem operacji gotówkowych i bezgotówkowych (płatności kartą płatniczą, bony), operacje kasowe z odłożonym skutkiem (niewykonane);
- rozbudowana obsługa rachunków bankowych (przelewy standardowe, do ZUS, podatkowe, operacje na rachunku, opłaty prowizyjne, wyciągi); obsługa bankowości elektronicznej za pomocą wymiany plików, a także online (wybrane banki);
- prowadzenie rozrachunków (należności i zobowiązań), rozliczenia wielowalutowe, wezwania do zapłaty, noty odsetkowe, kompensaty;
- rozbudowana obsługa urządzeń zewnętrznych (kasy fiskalne, drukarki fiskalne, wagi etykietujące, czytniki kodów kreskowych);
- automatyczna synchronizacja zmian asortymentu w kartotece i urządzeniach zewnętrznych;
- pełna integracja z systemami finansowo-księgowymi: Rachmistrz nexo PRO i Rewizor nexo PRO.
Dodatkowe rozwiązania dostępne w wersji PRO:
- Sfera dla Subiekta nexo – możliwość tworzenia własnych rozwiązań (szczegółowy opis i dokumentacja techniczna w nexo SDK – pobierz);
- zaawansowane pola własne do obiektów systemu;
- definiowanie własnych raportów i wydruków;
- brak ograniczeń dla plików biblioteki załączników i flag własnych;
- role użytkowników ułatwiające odpowiednie nadawanie uprawnień;
- profilowanie dostępu użytkowników do magazynów i oddziałów;
- definiowanie dedykowanych widoków dla użytkowników;
- możliwość zdefiniowania wielu dostawców asortymentu z wyróżnionym jednym głównym dostawcą i producentem (każdemu dostawcy można przypisać dla danego asortymentu zarówno zestaw jego indywidualnych symboli, jak i terminy dostawy);
- pełny ślad rewizyjny – szczegółowe monitorowanie użytkowników w zakresie dokonywanych zmian na dokumentach oraz w kartotece klientów;
- wydruki niefiskalne – możliwość użycia drukarki fiskalnej jako biurowej i drukowanie na niej dowolnych dokumentów; listę drukarek, które dają taką możliwość można znaleźć tutaj;
- szybkie płatności – generowanie linku, po kliknięciu którego klient może opłacić dokument;
- raport wspomagający rozliczenie podatku od sprzedaży detalicznej;
- obsługa zamienników – prostych zbiorów towarów bądź usług, które na dokumentach można wymienić za pomocą specjalnej funkcji pomiędzy elementami z tego samego zbioru;
- kosztorysowanie i sprzedaż usług z wykazem materiałów niezbędnych do ich realizacji;
- kojarzenie dokumentów – możliwość ręcznego wiązania ze sobą dowolnych dokumentów;
- precyzja ceny do 6 miejsc po przecinku;
- obsługa oddziałów firmy (z każdym oddziałem jest związany cennik główny, który jest domyślny dla każdego wystawianego do niego dokumentu handlowego);
- możliwość zdefiniowania cenników dodatkowych (dotyczących części cennika głównego, można je ograniczać czasowo i przypisywać wyłącznie dla wskazanych klientów);
- zestawy cenowe w cennikach, które pozwalają na odmienne wyliczanie cen w cenniku dla zbiorów asortymentu ustalonych, np. na podstawie grup, cech, działów sprzedaży itp.;
- podłączanie do dokumentu sprzedaży dodatkowych kosztów pochodzących z rozchodu wewnętrznego;
- kumulowanie identycznych pozycji podczas wystawiania dokumentu;
- przypisywanie dowolnych komunikatów zdefiniowanych przez użytkownika dla klienta/asortymentu i wyświetlanie ich podczas wystawiania dokumentów;
- automatyczne numerowanie partii (generowanie automatycznych kodów dostaw) podczas wprowadzania do magazynu z możliwością wymuszania unikalności numerów partii;
- zakup i sprzedaż ze wskazanych dostaw (partii) wraz z możliwością rezerwacji wybranych dostaw w dokumentach;
- możliwość ukrywania partii asortymentu z przekroczonym terminem ważności;
- możliwość ukrycia asortymentu na wybranych magazynach przy sprzedaży, wydaniach magazynowych i zamówieniach;
- rejestracja rozbieżności w przyjęciach magazynowych;
- wydawanie asortymentu według HIFO (najdroższe dostawy rozchodowane w pierwszej kolejności);
- korekta kosztu dostaw przydatna do rozliczania kosztów ubocznych zakupu, m.in. cła, kosztów transportu;
- oznaczanie pozycji zamówień jako gotowych do realizacji pozycji z kontrolą fakturowania tylko tych zamówień, które mają wszystkie pozycje gotowe do realizacji;
- możliwość zbiorczej realizacji wielu zamówień jednym dokumentem;
- seryjna realizacja zamówień od klientów – możliwość jednoczesnego wystawiania zaplanowanych dokumentów realizujących wiele zaznaczonych zamówień od klientów, włącznie z wydrukiem i fiskalizacją;
- widok roboczy „Asortyment na zamówieniach” do obsługi pozycji zamówienia;
- widok roboczy „Asortyment na wyczerpaniu” oraz „Asortyment na zleceniach” do wydajnej i efektywnej pracy z zamówieniami do dostawców;
- minimalna wymagana kwota do zrealizowania zamówienia od klienta;
- kontrola kolejności realizacji zamówień ze względu na datę wystawienia zamówień;
- kompletowanie zamówień, czyli rezerwowanie dostaw niezbędnych do zrealizowania zamówienia;
- raport „Dostawy przeterminowane” prezentujący asortyment po dacie ważności;
- realizacja zamówień od klientów w przesunięcia międzymagazynowe;
- definiowanie wyrażeń użytkownika podczas generowania pliku JPK_V7 dla biura rachunkowego;
- zaawansowane metody numeracji dokumentów i partii asortymentu;
- rozszerzone możliwości płatności odroczonych – rozbicie na raty;
- możliwość podzielenia rozrachunku na raty (rozrachunek może być podzielony na wiele kwot cząstkowych z określeniem terminu płatności dla każdej z nich);
- rozliczenia wielowalutowe (np. EUR – USD);
- kompensaty wielowalutowe;
- sesje kasowe – narzędzie do weryfikacji pracy kasjera (w momencie zamykania sesji pogram sam wylicza, czy stan środków pieniężnych jest zgodny z operacjami zarejestrowanymi w systemie);
- sesje rozliczeniowe – narzędzie do lepszego zarządzania rozliczeniami;
- pakiet e-Commerce: opodatkowanie sprzedaży transgranicznej dla konsumentów, w tym obsługa sprzedaży w procedurze OSS;
- klasyfikatory asortymentu umożliwiające organizowanie drzewiastej struktury asortymentu oraz filtrowanie go w kartotece i na listach, a także filtrowanie wyników raportów oraz list dokumentów.
Pogrubioną czcionką została oznaczona funkcjonalność dostępna wyłącznie w wersji PRO.
Sprzedaż, Zakup, Magazyn
- Pełna obsługa wszystkich typów dokumentów handlowych i magazynowych.
- Zaawansowane pola własne do obiektów systemu.
- Pełny rozdział dokumentów magazynowych i handlowych w dowolnej walucie, pojedyncze lub zbiorcze generowanie faktur do dokumentów WZ; korekty dokumentów magazynowych, automatyczne generowanie dokumentu WZ do faktury.
- Faktura sprzedaży z wielu magazynów oraz przypisana do oddziału.
- Zaawansowane dodawanie pozycji na dokumentach z wizualizacją towaru.
- Wybór adresu dostawy na dokumentach sprzedaży i wydaniach; możliwość wyboru innego dostawcy w dokumentach zakupu oraz innego odbiorcy w dokumentach sprzedaży oraz zamówieniach.
- Faktura pro forma.
- Korekta kosztu dostaw.
- Sprzedaż z dostaw, dyspozycje dostaw w trakcie wypisywania dokumentu sprzedaży przy pracy wielu użytkowników.
- Rezerwacja dostaw w dokumentach magazynowych.
- Zakup z rozbiciem przyjęcia na partie, rejestracja rozbieżności w przyjęciach magazynowych.
- Rozbudowany system zamówień; każda pozycja dokumentu może mieć indywidualny termin realizacji, również wcześniejszy niż termin realizacji całego dokumentu.
- Pojedyncze zamówienie może być zrealizowane wieloma wydaniami, a jedno wydanie może obejmować pozycje z różnych zamówień.
- Rozbudowana obsługa urządzeń zewnętrznych (kasy fiskalne, drukarki fiskalne, wagi etykietujące, czytniki kodów paskowych).
- Automatyczna synchronizacja zmian asortymentu w kartotece i urządzeniach zewnętrznych.
- Możliwość podłączenia dodatkowych kosztów w postaci dokumentu rozchodu (RW) do pozycji na dokumencie sprzedaży (FS, PA itd.).
- Możliwość zwiększenia precyzji ceny na dokumentach do 6 miejsc po przecinku.
- Możliwość ustawienia kolorów na pozycjach poniżej marży lub kosztów.
- Możliwość tworzenia własnych flag własnych.
- Możliwość oznaczania dokumentów za pomocą flag własnych.
- Możliwość określania promocji dla określonych klientów na określony asortyment w określonym terminie w postaci rabatu, gratisu lub dodatku.
- Kopiowanie i wklejanie pozycji asortymentowych między dokumentami.
- Opłata cukrowa – obsługa podatku od cukru, substancji słodzących, kofeiny i tauryny zawartych w napojach.
- Obsługa podatku od sprzedaży detalicznej – specjalny raport wyliczający podatek.
Zamówienia
- Widok roboczy „Asortyment na zamówieniach”.
- Pojedyncze zamówienie może być zrealizowane wieloma wydaniami, a jedno wydanie może obejmować pozycje z różnych zamówień.
- Każda pozycja dokumentu może mieć indywidualny termin realizacji, również wcześniejszy niż termin realizacji całego dokumentu.
- Zamawiającym może być inny klient niż finalny nabywca oraz odbiorcę towarów.
- Podczas wprowadzania dokumentu można zdefiniować termin realizacji pozycji, który jest wyliczany na podstawie oczekiwanego średniego czasu dostawy z kartoteki towaru.
- Możliwość zarezerwowania konkretnej dostawy.
- Możliwość zarezerwowania stanu magazynowego.
- Możliwość określenia dowolnego adresu i sposobu dostawy.
- Blokada realizacji zamówienia od klienta, czyli zakupu u dostawcy i wydania zamówionego towaru do momentu wpłaty minimalnej wymaganej zaliczki.
- Możliwość oznaczania dokumentów za pomocą flag własnych.
Zlecenia
- Widok roboczy „Asortyment na wyczerpaniu” oraz „Asortyment na zleceniach” do wydajnej i efektywnej pracy z zamówieniami do dostawców.
- Sprawna obsługa bieżących stanów magazynowych – użytkownik może zamawiać dostawę towaru do stanu optymalnego magazynu, który uwzględnia w nim bieżący poziom towaru, wielkość zamówień od klienta oraz zamówienia niezrealizowane i w drodze dostawy.
- Ewidencjonowanie zleceń produkcyjnych montażu i demontażu z możliwością zmiany zapotrzebowania na składniki.
- Możliwość zarezerwowania konkretnej dostawy.
- Możliwość zarezerwowania stanu magazynowego.
Płatności
- Możliwość płatności gotówkowej w wydzielonym stanowisku kasowym.
- Oprócz gotówki czy kart płatniczych można zdefiniować wiele innych form płatności, np. płatność za pobraniem, bony.
- Możliwość rejestrowania zakupów dokonywanych przez pracowników; podczas ewidencjonowania takiego dokumentu możliwe rozliczenie zaliczki pobranej przez pracownika.
- Możliwość cedowania płatności na innego płatnika.
- Rozszerzone możliwości płatności odroczonych – rozbicie na raty.
- Płatności dostępne nie tylko dla dokumentów sprzedaży i zakupu, ale także dla dokumentów magazynowych i zamówień (np. możliwość wystawienia zamówienia lub wydania magazynowego z zaliczką zapłaconą kartą płatniczą).
Cenniki
- Możliwość zdefiniowania wielu cenników głównych (dotyczących całego asortymentu).
- Możliwość zdefiniowania wielu cenników dodatkowych (dotyczących części cennika głównego, można je ograniczać czasowo).
- Przypisanie cennika głównego do oddziału oraz możliwość przypisania cennika głównego i dodatkowego klientowi.
- Asortyment w cenniku może wystąpić wielokrotnie - można w nim określić cenę, domyślny i maksymalny rabat w zależności od jednostki miary i wysokość progu sprzedaży.
- Możliwość blokowania ceny i rabatu towaru na dokumencie sprzedaży związanym z danym cennikiem.
- Możliwość definiowania cenników statycznych i dynamicznych. Cennik dynamiczny wylicza cenę wybranego towaru bądź usługi za pomocą zdefiniowanych parametrów (aktualnego kursu, zadanej marży, funkcji kalkulującej cenę bazową) pozycji podczas określonego żądania, np. przy wprowadzaniu ich na specyfikację w dokumencie sprzedaży, w odróżnieniu do cennika statycznego, który zwraca cenę skalkulowaną uprzednio i zapisaną na pozycji tego cennika.
- Statusy cennika pozwalające opracować poprawnie cennik zanim zostanie wystawiony do publicznej wiadomości. Cennik w trakcie opracowania posiada status „w przygotowaniu”, co oznacza, że jest niedostępny w sprzedaży. Po fazie opracowania cennik otrzymuje status „opublikowany”, który oznacza, że może zostać wykorzystany podczas procesu sprzedaży.
Finanse
- Operacje kasowe z odłożonym skutkiem (niewykonane).
- Kompleksowa obsługa kasy z rejestrowaniem operacji gotówkowych i bezgotówkowych (płatności kartą płatniczą, bony).
- Możliwość zdefiniowania wielu stanowisk kasowych w obrębie jednej kasy (przydatne m.in. podczas korzystania z sesji kasowych, które są związane ze stanowiskiem oraz raportów kasowych, które dotyczą kasy).
- Możliwość przypisania form płatności do stanowiska kasowego.
- Sesje kasowe umożliwiające kontrolę kasjera (w momencie zamykania sesji pogram sam wylicza, czy stan środków pieniężnych jest zgodny z operacjami zarejestrowanymi w systemie).
- Raport kasowy to zbiorczy dokument, który może być przekazany bezpośrednio do księgowości (może być odzwierciedleniem jednej lub wielu sesji kasowych).
- Spójna obsługa operacji na rachunku bankowym bez względu na sposób prowadzenia rachunku (ewidencjonowanie ręczne, bankowość elektroniczna).
- Bankowość elektroniczna offline i online.
- Polecenie przelewu/wpłaty gotówkowej standardowe, podatkowe, ZUS-owe.
- Możliwość rejestrowania środków w drodze, kończenie rozpoczętego transferu
Rozliczenia
- Podział płatności na rodzaje - dla każdego z nich można określić, jaki typ rozrachunku będzie tworzony dla płatności (np. KP rodzaju spłata tworzy spłatę należności, a rodzaju zaliczka tworzy zobowiązanie).
- Możliwość podzielenia rozrachunku na raty (rozrachunek może być podzielony na wiele kwot cząstkowych z określeniem terminu płatności dla każdej z nich).
- Rozliczenia waluta obca – PLN.
- Rozliczenia obca waluta - obca waluta wraz z możliwością rejestrowania takich płatności już podczas wystawiania dokumentu (np. możliwe zaewidencjonowanie faktury w euro rozliczanej częściowo w złotówkach, częściowo w USD lub w innej walucie).
- Kompensaty wielowalutowe.
Asortyment
- Towar może zostać przyporządkowany do wielu działów sprzedaży niezależnych od grup asortymentu, które zdefiniowane są w hierarchicznym słowniku.
- Nowy sposób definiowania jednostek miar - przeliczniki pomiędzy miarami są zdefiniowane jako licznik i mianownik ułamka zwykłego, co pozwoli zdefiniować takie jednostki jak 1/3.
- Do jednostek miar przyporządkowane są: opakowanie zwrotne, nazwa fiskalna, kod kreskowy itd. (pozwala to np. zaprogramować kasę tym samym towarem w różnych jednostkach miary, wybrać towar z daną jednostką na dokument za pomocą kodów kreskowych).
- Jednostki posiadają indywidualną precyzję, którą można zmienić, wprowadzając miarę na dany towar; z jednostką w towarze związany jest kod kreskowy, opakowanie, gabaryty, czyli masa, objętość i wymiary.
- Dostawcy i odbiorcy towaru - możliwe jest zdefiniowanie wielu dostawców, symbol towaru oraz średni jego czas dostawy przez dostawcę. Podobnie dla odbiorców można zapisać ich symbol oraz wymagany średni czas dostawy.;
- W kartotece można zdefiniować indywidualnie dla każdego magazynu oprócz stanu minimalnego również stan optymalny, który domyślnie jest wykorzystywany przy zamawianiu towaru u dostawcy.
- Obsługa zamienników , czyli prostych zbiorów towarów bądź usług, które na dokumentach można wymienić za pomocą specjalnej funkcji pomiędzy elementami z tego samego zbioru.
- Możliwość ukrywania towaru na wybranych magazynach.
- Możliwość określenia standardowego terminu realizacji na Zamówieniach od klienta.
- Możliwość określenia standardowego terminu realizacji na Zleceniach do dostawcy.
Modele
- Obsługa rozmiarówki za pomocą modeli i jego wariantów.
- Możliwość generowania asortymentu na podstawie modelu.
Klienci
- Możliwość definiowania wielu dostawców z wyróżnionym jednym głównym dostawcą i producentem.
- Każdemu dostawcy można przypisać dla danego asortymentu zarówno zestaw jego indywidualnych symboli, jak i terminy dostawy.
- Możliwość przypisania typu transakcji handlowej i waluty, w jakiej ma zostać domyślnie wystawiony dokument sprzedaży oraz określenia limitu kredytu kupieckiego, który uwzględnia również wydany (dokumenty WZ) towar z magazynu.
- Indywidualne parametry wydruków - można zdefiniować specjalne wzorce wydruków dla każdego typu dokumentu.
- Ewidencja przedstawicieli/pracowników klienta.
- Wieloaspektowość klientów z podziałem klientów na standardowych i potencjalnych (mogą nimi być wszystkie instytucje, pracownicy oraz wspólnicy).
- Centralizacja informacji o kliencie – możliwość wystawienia dokumentów handlowych pracownikowi i wspólnikowi.
- Podział klientów na osoby fizyczne i firmy z indywidualnymi atrybutami oraz możliwość przekształcania w obie strony.
- Mechanizm przestrzegający przed dublowaniem klientów (sprawdzający unikalność NIP) - dane odnalezionego klienta można od razu wpisać np. jako oddział lub centralę lub można je wykorzystać do pracy.
- Możliwość zdefiniowania wielu adresów – w tym adresów dostaw.
- Wysyłanie indywidualnych lub masowych wiadomości SMS.
- Możliwość określenia struktury organizacyjnej klienta (centrala i oddziały).
- Możliwość zdefiniowania szablonów klientów.
- Osobne cenniki dla klientów.
- Możliwość wymiany dokumentów za pomocą pliku EPP.
- Możliwość konfiguracji kolejności przechodzenia po kolumnach w dokumentach.
- Możliwość definiowania naklejek dla towarów i klientów.
Urządzenia zewnętrzne
- Rozbudowana obsługa urządzeń zewnętrznych (kasy fiskalne, drukarki fiskalne, wagi etykietujące, czytniki kodów kreskowych).
- Serwer kasowy umożliwiający automatyczną synchronizację kartotek asortymentu z kasami fiskalnymi, sprawdzarkami cen i wagami etykietującymi oraz automatyczny odczyt danych o sprzedaży z kas fiskalnych.
- Możliwość pobrania z kasy paragonów kasowych i wystawienia na ich podstawie zwrotu detalicznego lub faktury detalicznej.
- Odbiór sprzedaży dziennej z kasy fiskalnej z uwzględnieniem asortymentu brakującego na stanie magazynowym w programie (przesorty).
- Odbiór raportów dobowych.
Konfiguracja - Oddziały
- Dodatkowy element organizacji magazynu – oddział, do niego przyporządkowane są dokumenty handlowe, a ich pozycje mogą wprowadzać z dowolnego magazynu lub wyprowadzać towary na dowolny inny.
- Z każdym oddziałem jest związany cennik główny, który jest domyślny dla każdego wystawianego do niego dokumentu handlowego.
Urządzenia zewnętrzne
Lista urządzeń zewnętrznych, z którymi współpracuje Subiekt nexo.
Ostatnia aktualizacja: 14.10.2021.
Korzystanie ze sterowników może wymagać zakupienia Abonamentu do Subiekta nexo zgodnie z informacją w kolumnie Wymagana wersja Subiekta.
Kasy fiskalne
|
|
Drukarki fiskalne
|
|
Sprawdzarki cen
|
|
Wagi etykietujące
|
|
Kolektory danych
|
|
Terminale płatnicze
|
|
Czytniki kodów kreskowych
|
Porównanie programów z linii Subiekt
Poniższe tabele przedstawiają porównanie funkcjonalności różnych wersji programu Subiekt - Subiekt GT, Subiekt nexo oraz Subiekt nexo PRO.
W zestawieniach zastosowano następujące oznaczenia:
- "-" - funkcja nie jest realizowana przez program;
- "+" - funkcja jest realizowana przez program;
- "+/-" - funkcja jest realizowana, ale tylko częściowo;
- "*" - funkcja jest realizowana w dodatkach dla InsERT GT (np. PLUS dla InsERT GT, Sfera dla Subiekta GT).
Funkcja |
GT |
nexo |
nexo PRO |
---|---|---|---|
Klienci | |||
Podział na firmy, osoby, przedstawicieli itd. |
+/- | + | + |
Przekształcanie typów kontrahentów (np. osobę w przedstawiciela handlowego) |
- |
+ | + |
Definiowanie struktury organizacyjnej klientów (centrala + oddziały) |
- |
+ |
+ |
Seryjny tryb dopisywania klientów |
- |
+ |
+ |
Wielu opiekunów klienta oraz obsługa zastępstw nieobecnych opiekunów |
- |
+ |
+ |
Zastępstwa opiekunów z aktywowaniem i dezaktywowaniem |
- |
+ |
+ |
Zdefiniowane szablony klientów |
- |
+ |
+ |
Przypisywanie wzorców wydruku dokumentów per klient |
- |
+ |
+ |
Ewidencjonowanie wielu adresów i danych kontaktowych |
+/- |
+ |
+ |
Zaawansowane pola własne klientów |
* |
- |
+ |
Pobieranie i weryfikowanie danych klienta z portali: GUS, CEIDG, VIES, Portalu Podatkowego |
+/- |
+ |
+ |
Indywidualne scenariusze windykowania klienta |
- |
+ |
+ |
Definiowanie parametrów dostaw od klienta |
- |
+ |
+ |
Importowanie i eksportowanie danych klientów (w nexo tylko format EPP) |
+ |
+/- |
+/- |
Asortyment | |||
Definiowanie modeli asortymentu z generowaniem wariantów asortymentu (np. buty w różnych rozmiarach, kolorach) na podstawie definicji modelu |
+/- |
+ |
+ |
Hierarchiczne jednostki miary z definiowaniem rozmiarów, wagi, objętości, kodu kreskowego i PLU per każda jednostka miary |
+/- |
+ |
+ |
Definiowanie i wykorzystanie minimalnego, maksymalnego i optymalnego stanu magazynowego asortymentu |
+/- |
+ |
+ |
Zamienniki asortymentu |
- |
- |
+ |
Wielu dostawców i odbiorców asortymentu z przypisaniem deklarowanych cen |
- |
- |
+ |
Działy sprzedaży |
- |
+ |
+ |
Definiowanie wielu cenników podstawowych z definiowaniem progów cenowych |
+/- |
+ |
+ |
Rozbudowane cenniki dodatkowe |
- |
- |
+ |
Definiowanie usług wymagających zużycia materiałów do ich wykonania |
- |
- |
+ |
Galeria zdjęć asortymentu |
+/- |
+ |
+ |
Obsługa kosztów recyklingu |
- |
+ |
+ |
Definiowanie automatycznej numeracji partii przyjmowanego asortymentu |
- |
- |
+ |
Definiowanie działań (np. zadań), które zostaną wygenerowane wraz z użyciem asortymentu na wybranych typach dokumentów (wymagana licencja Gestora) |
- |
+ |
+ |
Zestawy cenowe w cennikach pozwalające na odmienne wyliczanie cen w cenniku dla zbiorów asortymentu ustalonych np. na podstawie grup, cech, działów sprzedaży itp. |
- |
- |
+ |
Klasyfikatory asortymentu umożliwiające organizowanie drzewiastej struktury asortymentu oraz filtrowanie go w kartotece i na listach, a także filtrowanie wyników raportów oraz list dokumentów |
- |
- |
+ |
Funkcje wspólne dla dokumentów | |||
Konfigurowanie widoczności poszczególnych pól w dokumentach |
- | + | + |
Graficzna mapa powiązań między dokumentami |
- |
+ |
+ |
Kosztorysowanie usług w oparciu o użyte materiały |
- |
- |
+ |
Definiowanie sposobu i miejsca dostawy |
+/- |
+ |
+ |
Ewidencjonowanie i wliczanie kosztów dodatkowych (np. transport, ochrona) |
- |
- |
+ |
Wyliczanie podatku VAT jako sumy z pozycji dokumentu lub według obrotu w stawce |
- |
+ |
+ |
Stosowanie precyzji ceny asortymentu do 6 miejsc po przecinku |
- |
- |
+ |
Dopisywanie działań do dokumentów i pozycji dokumentów (wymagana licencja Gestora) |
+/- |
+ |
+ |
Kopiowanie i wklejanie pozycji asortymentowych między dokumentami |
+/- |
+ |
+ |
Statusy dokumentów reprezentujące przebieg procesów w firmie |
+/- |
+ |
+ |
Możliwość opisywania księgowego dokumentów wysyłanych do księgowości |
- |
+ |
+ |
Konfigurowalne podsumowanie specyfikacji towarowej (m.in. masa, objętość, kwota netto, brutto, wartości zrealizowane, niezrealizowane, obrót opakowaniami itd). |
+/- |
+ |
+ |
Wstawianie pozycji asortymentowych z możliwością podglądu danych (np. zdjęcia asortymentu) |
- |
+ |
+ |
Definiowalne kolorowanie pozycji (np. sprzedawanych poniżej kosztów, minimalnej marży, gratisów, całkowicie zrealizowanych itd.) |
+/- |
+ |
+ |
Wprowadzenie historii danych asortymentu |
- |
+ |
+ |
Ręczne sterowanie kolejnością pozycji na dokumentach |
- |
+ |
+ |
Kumulowanie jednakowych pozycji wstawianych do dokumentu |
+/- |
- |
+ |
Wydruki niefiskalne - możliwość użycia drukarki fiskalnej jako biurowej i drukowania na niej dowolnych dokumentów |
- |
- |
+ |
Kojarzenie dokumentów - możliwość ręcznego wiązania dowolnych dokumentów ze sobą |
- |
- |
+ |
Zamówienia od klientów i do dostawców | |||
Dedykowane dokumenty: zamówienie od klienta, faktura pro forma, zamówienie do dostawcy |
+/- |
+ |
+ |
Definiowanie minimalnej wpłaty niezbędnej do realizacji zamówienia od klienta |
- |
- |
+ |
Rezerwacje asortymentu zamówionego przez klienta |
+/- |
+/- |
+ |
Obsługa kompletacji zamówień, czyli zapewnienia stanów magazynowych odpowiednich do zrealizowania zamówień |
- |
- |
+ |
Montaż kompletów na podstawie zamówionego asortymentu |
- |
+ |
+ |
Określanie zamawiającego, nabywcy, odbiorcy i płatnika na zamówieniach |
- |
+ |
+ |
Częściowa, wielostopniowa realizacja zamówień od klientów |
+/- |
+ |
+ |
Generowanie zamówień do dostawców na podstawie asortymentu zamówionego przez klientów z opcjonalnym zamawianiem składników kompletów |
+/- |
+ |
+ |
Kontrola kolejności realizacji zamówień od klientów |
- |
- |
+ |
Dedykowany widok asortymentu zamówionego przez klientów ze zbiorczą realizacją |
- |
- |
+ |
Dedykowany widok asortymentu na wyczerpaniu z inteligentnym generowaniem zamówień do dostawców |
- |
- |
+ |
Seryjna realizacja zamówień od klientów - możliwość jednoczesnego wystawiania zaplanowanych dokumentów realizujących wiele zaznaczonych zamówień od klientów, włącznie z wydrukiem i fiskalizacją |
- |
- |
+ |
Dokumenty handlowe | |||
Sprzedaż z wielu magazynów na dokumencie |
- |
+ |
+ |
Wiele algorytmów sprzedaży (FIFO, LIFO, HIFO itd.) |
+/- |
+/- |
+ |
Faktury zaliczkowe z obsługą stopniowego wydawania asortymentu oraz przypisywaniem zaliczek do pozycji |
+/- |
+ |
+ |
Sprzedaż ze wskazanych dostaw |
* |
- |
+ |
Organizowanie promocji |
+/- |
+ |
+ |
Faktury RR z obsługą Funduszy Promocji |
+/- |
+ |
+ |
Dokumenty magazynowe | |||
Zlecenia montażu kompletów ze stosowaniem receptur |
- |
+ |
+ |
Przenoszenie kosztów składników na komplet (korekta kosztów składników, które zostały użyte w procesie kompletacji) |
- |
+ |
+ |
Korekty dokumentów magazynowych |
* |
+ |
+ |
Rozbicie przyjęcia na partie z opisem poszczególnych partii i opcjonalnym pilnowaniem unikalności kodów dostaw |
+/- |
- |
+ |
Rejestracja rozbieżności w przyjęciach magazynowych |
- |
- |
+ |
Przesunięcia międzymagazynowe z wyróżnieniem dostaw w drodze |
+/- |
+ |
+ |
Wyróżnienie niezafakturowanych dostaw z przypomnieniem o konieczności zafakturowania |
- |
- |
+ |
Zbiorcze fakturowanie dokumentów magazynowych z konsolidacją jednakowych pozycji |
+/- |
- |
+ |
Dokumenty finansowe i rozrachunki | |||
Płatności ratalne |
- |
- |
+ |
Rozliczenia wielowalutowe (w nexo PRO możliwe jest np. zewidencjonowanie faktury w euro płatnej częściowo złotówkami, a częściowo dolarami; w nexo i GT - tylko złotówki z obcą walutą) |
+/- |
+/- |
+ |
Sesje rozliczeniowe (narzędzie do lepszego zarządzania rozliczeniami) |
- |
- |
+ |
Dyspozycje bankowe (w GT możliwość jedynie wydrukowania operacji bankowej jako polecenia przelewu lub wysłania do homebankingu) |
+/- |
+ |
+ |
Sesje kasowe (narzędzie do weryfikacji pracy kasjera) |
- |
- |
+ |
Operacje bezgotówkowe rejestrowane w kasie |
- |
+ |
+ |
Kompensaty wielowalutowe |
- |
- |
+ |
Windykacja należności |
+/- |
+ |
+ |
Wczytywanie wyciągów bankowych z plików CSV |
- |
+ |
+ |
Urządzenia zewnętrzne | |||
Pobieranie pojedynczych paragonów z kasy fiskalnej |
- |
+ |
+ |
Import raportów dobowych z urządzeń fiskalnych |
- |
+ |
+ |
Obsługa czytników kodów kreskowych (W Subiekcie nexo brak obsługi czytników RS) |
+ |
+/- |
+/- |
Obsługa kolektorów danych z wczytywaniem danych do dokumentów |
- |
+ |
+ |
Zapis nieznanych w Subiekcie towarów do kartoteki asortymentowej na podstawie odbioru sprzedaży |
- |
+ |
+ |
Obsługa braku stanów magazynowych asortymentu sprzedanego w kasie fiskalnej |
+/- |
+ |
+ |
Raporty | |||
Przetwarzanie wyników raportów w obiekty systemowe (np. wystawianie dokumentów na podstawie wyników raportu) |
- |
+ |
+ |
Uprawnienia do poszczególnych raportów |
- |
+ |
+ |
Raporty własne użytkowników |
+ |
- |
+ |
Raport ułatwiający kontrolowanie obrotu kaucjonowanymi opakowaniami zwrotnymi |
- |
+ |
+ |
Ogólne | |||
Biblioteka załączników (dokumentów) |
* |
+/- |
+ |
Wysyłanie indywidualnych lub masowych wiadomości SMS |
+ |
+ |
+ |
Flagi własne |
* |
+/- |
+ |
Pola własne |
* |
+/- |
+ |
Własne wzorce wydruków |
+/- |
+/- |
+ |
Sfera |
* |
- |
+ |
Uprawnienia użytkowników organizowane w role |
- |
- |
+ |
Wiele widoków w modułach, definiowanie własnych widoków |
- |
+/- |
+ |
Łatwe wyszukiwanie poleceń i danych zapisanych w programie |
- |
+ |
+ |
Szybkie dodawanie dowolnych dokumentów za pomocą dwuliterowych symboli (mnemoników) |
- |
+ |
+ |
Praca kilku programów w jednym oknie aplikacji (multiprogram) |
- |
+ |
+ |
Naklejki |
+ |
+ |
+ |
Brudnopis |
+ |
- |
- |
Dostosowanie interfejsu do indywidualnych wymagań użytkownika (profile interfejsu) |
- |
+ |
+ |
Obsługa jednostek samorządu terytorialnego |
+/- |
+ |
+ |
Jednolity Plik Kontrolny z obsługą faktur detalicznych i pomniejszeń sprzedaży detalicznej |
+/- |
+ |
+ |
Podgląd danych archiwalnych ze starszych programów |
- |
+ |
+ |
Wystawianie deklaracji Intrastat |
+ |
- |
- |
Obsługa podatku akcyzowego |
+ |
- |
- |
Pełny ślad rewizyjny - szczegółowe monitorowanie użytkowników w zakresie dokonywanych zmian na dokumentach. |
+/- |
- |
+ |